mismona

كاربر جديد
  • تعداد ارسال ها

    6
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  1. قراردهایی که تا عید ثبت گردند، شامل مبلغ ورودی نمی شوند(آتشبازی سرد+یخ خشک+فضای بازی کودکان اشانتیون)مجموعه تالار عروسی تشریفات آبشاردرمنطقه خوش آب وهوای کرج واقع شده که دارای سه سالن مجزا ومنحصربه فرد با دیزاین عالی برای خانمها وآقایان و سالن میز شام می باشد که سالن آقایان وسالن میز شام نیز قابلیت اجرا درفضای باز را دارا می باشد.این مجموعه دارای فضای سبزوآبشار،سفره خانه سنتی،فضای بازی کودکان،اتاق عقد،جایگاه عروس و داماد،طاق رومی،میزVIP برای خانوادها،کافی شاپ،کاناپه،میزیادبود،LCD و پروژکشن،استیج منحصربه فرد موزیک می باشد که کلیه دکوراسیون داخلیبا لوازم جدید تشریفات دیزاین شده است.ضمنا مجموعه فوق دارای دوهزارمترپارکینگ اختصاصی وبرق اضطراری می باشد. منبع:تالار عروسی
  2. آغاز موسیقی ؛ تغییرات زیروبمی ؛ حجم صوت ؛ گونه ساز ؛ و امتداد صداست.گوش انسان قادر به درک و پاسخ دهی به اصوات و پارازیت ها در محدوده ی مشخصی از زیرو بمی وشدت صدا هستند. گوش ما نمیتواند اصوات تقریبا بالای 25000 هرتز و پایین تر از 20 هرتز( تناوب بر ثانیه ) را بشنود . همچنین قابلیت تشخیص اصوات با شدت صوت آرام و ضعیف یا بلند و قوی را ندارد . تا آنجایی که به موسیقی مربوط میشود من سعی بر فرموله کردن یک تعریف دقیق از موسیقی را ندارم بلکه به این فرض و پنداشت بسنده میکنم که موسیقی بدون تغییری در زیر و بمی( فراوانی ) تمبر ( شکل فرکانسی ) یا شدت ( دامنه صوت ) موسیقی واقعی نیست . صدا تنها زمانی تبدیل به موسیقی میشود که در این دسته خصیصه های صدا تغییرات مشخصی صورت گیرد . صدای آژیر خطر ؛ صدای ثابت یک بیپ ؛ یا حتی صدای یک نت اجرا شده توسط ارگان با حجم صوت و رنگ ثابت به هیچ عنوان کسی را تحت تاثیر موسیقایی خود قرار نمیدهد آنچه که صدا را به موسیقی تبدیل میکند همین تغییرات است . بیانگری موسیقی بستگی به میزان و کیفیت تغییر زیرو بمی؛ رنگ و حجم صوت دارد و در واقع اگر ساز موسیقایی با تغییرات نت؛ داینامیک ( تغییرات حجم صوت ) یا رنگ همراه شود؛ موسیقی به وجود میاید. اگر چه من هم اکنون قصد بیشتر شرح دادن در باره این موضوع را ندارم مایلم این مطلب را بیان کنم که تمام حرکاتی که ما برای ایجاد تغییر در صدا به کار میگیریم تعیین کننده صدا دهی بست و گسترش و بیان محتویات قاطع است . طریقه ای که در آن پیانیست کلید پیانو را مینوازد یا ویولونیست از ارشه و انگشتان خود استفاده میکند و گونه ایی که خوانندگان و نوازندگان سازهای بادی را با تنفس خود کنترل میکنند مشخص کننده کیفیت صدای تولید شده هستند. موسیقی آنها در نتیجه حرکاتیست که آنها اتخاذ کرده اند به عبارت دیگر ظرافتهای موجود در صدای تولید شده توسط آنها ناشی از حرکات ساخته شده توسط آنهاست. تغییرات صدا بازتاب حرکات و حرکات بازتاب احساسات به دلایل بالاست که تکنیک نمیتواند از موسیقی مجزا باشد و همچنین تکنیک غلط منتج به موسیقی غلط میشود. شخص باید برای تولید صداهای گوناگون ؛ زیبا و بیانگر تمام صداهای نا متناهی انسانی؛ تکنیک صحیح و کاملا هماهنگ شده ای را به دست آورد. با اینحال صدایی که ما تولید میکنیم نباید لزوما زیبا باشد اگر این مسیر را انتخاب نکنیم. ما با تمام گستره احساسات انسانی و شور زیبا سروکار داریم که در این بین تجربیات تنها ادراکی نیستند که ما مایل به بیان آنها هستیم . همانگونه که حرکات و اصوات وابسته به یکدیگر هستند؛ حرکات و احساسات هم بدین ترتیب با هم در ارتباطند. اصوات در نتیجه ی حرکات هستند؛ و حرکات باید درارتباط به احساسات باشند. اگرچه واکنش های احساسی به موسیقی ، فردی هستند؛ اما این واکنش ها باید بگونه ای باشند که با میزان و کیفیت احساسات آهنگساز منطبق باشند. پر واضح است ؛ حال و هوایی که شوپن برای نوشتن برخی از نوکتورن های لطیف و دلنواز خود از آن الهام گرفته است ؛ با حرکات تنش دار ؛ خشک ؛ ناگهانی ؛ یا عصبی قابل بیرون کشیدن و بیان نیستند و یا در حالتی دیگر ؛ شخص نباید اتود های با حرارت؛ طوفانی و به وجد آورنده اسکریابین را با حرکات رویایی ؛ دقیق و لطیف اجرا کند. جلوی این احساسات گرفته شود یا نشود ؛ میزان و شدت احساسات و درک پیانیست از طریق حرکات ارگانیزم فیزیکیش بیان شده؛ همین حرکات از طریق پیانو انتقال یافته و درشنونده واکنش یکسان ایجاد میکند. آهنگساز؛ نوازنده ؛ شنونده این سلسله وقایع را میتوان اینطوربیان کرد : حرکت از احساسات به طرف حرکات ( تکنیک ) و از حرکات به طرف اصوات ( موسیقی) ؛ همینطور چرخه کامل آفرینش در موسیقی نسبتا ساده است: احساساتی که آهنگساز را برای خلق موسیقی اش بر انگیخته است از طریق موسیقی اش بیان میشود سپس پس ازمکتوب شدن آن قابل رویت میشود ( نت موسیقی) . در حقیقت نقش اجرا کننده بازآفرینیه موسیقی و( و احساسات الهام بخش آهنگساز) با همان حال و هوای مشابه آهنگساز در شنونده است. مهمترین حلقه در این زنجیره تکنیک است یعنی همان حرکاتی که توسط اجرا کننده برای باز آفرینی موسیقی استفاده میشود. تحت شرایط ایده آل ؛ احساسات شنونده وقتی با شنیدن اجرای نوازنده وخواننده ای برانگیخته میشود که احساسات و حال و هوای اجرا کننده ؛ بازتاب احساسات آهنگساز باشد. صلاحیت نوازنده منوط است به این مطلب که آیا تفسیر او از نوشته ها مطابق با اشارات آهنگساز است و همچنین آیا تکنیک او ( حرکات ) مطابق با مضمون احساسیه این اشارات است یا خیر. این توضیحات ممکن است برای بعضی افراد تکراری به نظر آیند؛ برای بعضی دیگر ممکن است شبیه یک بیش ساده سازی شیوه نسبتا پیچیده و حساس باشد. مطلبی که من سعی بر توضیح دادن آن دارم توالی نقش آهنگساز ؛ نوازنده و شنونده در آفرینش ؛ باز آفرینی و وانکش به موسیقی است . من این کار را برای جلب توجه شما به یک نکته مهم و اساسی انجام میدهم: تصویر مکتوب از موسیقی( نت موسیقی) نمایانگر واضح از نوع حرکاتی(تکنیک) که قرار است در فرایند اجرای موسیقی به کار گرفته شود. نت موسیقی یک رابطه کاملا واضح را بین احساسات و حرکات بنا میکند. نوازندگی در تصویر موسیقی ( نت موسیقی) الگوهای حرکات مشابه ای را پیدا خواهد کرد که خود راه حل تکنیکی برای هرپاساژ خاصی است. تعدادی محدود از الگوهای حرکت بنیادین فرد باید به راحتی بتواند حرکت های بی شمار بدن انسان را به تعدادی اندک از الگوهای واضح و بنیادین تقلیل داده و سازمان دهی کند که این الگوها خود ؛ ماهیت تکنیک را شکل میدهد ؛ همچنین فرد نوازنده باید بتواند براحتی این الگوهای بنیادین بدن انسان را با الگوهای دیداری در موسیقی شناسایی و همسان سازد. این مطلب به راحتی قابل اجراست زیرا آناتومی بدن انسان اساسا در تمام دنیا از گذشته تااکنون مشابه بوده است خصوصا از زمان اختراع پیانو. با در نظر داشتن این یکسانی؛ بنا نهادن الگوهای حرکت انسان که اساس نوازندگی پیانو هستند را برای ما امکان پذیر میکند در عین حال در این همسانی یک تنوع نا محدود و لذت بخش وجود دارد: اندازه ؛ وزن ؛ و تناسب بین اجزا بدن هر فردی با دیگری متفاوت است. این تنوع در انواع بدن های متفاوت باعث ایجاد حرکتهای بی نهایت گوناگون در این الگوهای حرکت بنیادین میشود .بنابراین هر فرد میتواند صدای ( پالت صوتی شخصی ازلمس ورنگ) مخصوص به خود را در هنگام نوازندگی پیانو تولید کنند. تمرین کردن: بنا نهادن عادت از طریق تکرار آگاهانه تشریح و دسته بندی این الگوهای حرکت پایه ای در بخش مربوطه آورده شده اند. به منظور پیشرفت و تقویت یک تکنیک خوب ؛ هنرجو و نوازنده درآموزش پیانو باید این مطلب را آموخته و برآن مسلط شود که الگوهای حرکت باید در حرکات فیزیکی اش به شکل غریضی نمایان شوند. پس از آنکه نوازنده الگوی حرکت مناسب را برای قطعه موسیقی اش مشخص کرد ؛ سپس آن را باید پیاده سازی کند. تمرین تکنیک چیزی نیست به غیر از پروسه به اصطلاح " در بدن انداختن " الگوهای حرکت از طریق تکرار. چنانچه این حرکات به درستی و آگاهانه اجرا شوند اندک تمرین کفایت میکند. شیوه تمرین در مقالات بعد کاملا بحث میشود اما تا اینجا من اشاره میکنم که هنگامیکه عادت حرکت ما به محکمی و درست کسب شود دیگر احتیاجی به تمرین تکنیک نخواهد بود. آنچه که ما بدان احتیاج داریم پیاده سازی این الگوهای حرکت در مجموعه قطعاتمان است سپس تکنیک ما پس از رشد تبدیل به یک ابزار مطیع میشود که ما را در جستجوی تفسیر موزیکال یاری میکند. هماهنگی میتوانیم فرض کنیم که اکثر مردم که موسیقی مطالعه میکنند یا موسیقیدان هایی که تمرین ساز میکنند ؛ هر کدام با یک میزان مشخصی از هماهنگی بدن به دنیا آمده اند. هماهنگی غریضی بدن انسان ما را در زنده ماندن ؛ فعالیت های روزمره زندگی ؛ جابجایی ؛ و پاسخ دهی به چالش ها یاری میکند. چنانچه هماهنگی ما به درستی پرورش یابد میتواند ما را به اوج دستاوردها برساند. شکستن رکورد های جهانی در شنا کردن ؛ دویدن ؛ یا پرش با نیزه و رشد استثنایی تکنیک درخشان و بیانگربه عنوان یک پیانیست یا ویلونیست گویای بالاترین حد هماهنگی میباشد. گذشته از پرورش مهارت های هماهنگی؛ ورزشکاران باید قدرت ماهیچه ای و استقامتشان را بالا ببرند در حالیکه موسیقی دانها تنها احتیاج به تقویت هماهنگی دارند.ما ماهیچه های قوی نمیسازیم بلکه یاد میگریم که ماهیچه های از پیش قوی را فعال کرده تا در یک همکاری به ماهیچه های ضعیف تر کمک کنند. در واقع به خدمت گرفتن ماهیچه های قوی با هدف کمک به ماهیچه های ضعیف تر اساس هماهنگیست و این نوع مهارت چیزیست که ما باید در هنربه کار گیریم. هر چند برای بعضی ها ممکن است وسوسه انگیز باشد ولی موسیقی و تمرین کردن احتیاجی به این ندارد که فعالیت ورزشی خطاب شوند.منبع:آموزش پیانو
  3. کشش1 دائم و ادامه دار ماهیچه ای: علت تولید صدای ضعیف،درد های مزمن و خستگی وقوع دردهای بسیار مزمن بین پیانیست ها (خستگی،درد ماهیچه ای،تاندونیت،بورسیت و دیگر دردهای مزمن و موقتی) اصولا در نتیجه عادات به اشتباه تمرین کردن همراه با کشش های مفرط ماهیچه و تمرین های ماهیچه ساز است.این نشانه های ناخوشایند و رنج آور در نتیجه ی بکارگیری دائم سیستم عضلانی بطور اشتباه می باشد؛که ما میتوانیم و باید از آن جلوگیری کنیم.من باید مخالفت خودم را با آن دسته از پیانیست هایی که معتقدند خستگی عضلانی در نواختن اتود شوپن،اپوس 10 شماره 1 یا 2، پاساژهای سریع،بلند و طولانی قطعاتی همچون پولونز شوپن در لا بمل ماژور اپوس 53 یا "لس فانریلس" از لیست اجتناب ناپذیراست، اعلام کنم. آنها خستگی شان را به ضعف ماهیچه هایشان ربط میدهند،که مایلند با سختی بسیار آنها را قوی تر کنند.واقعیت،خود گویای همه چیز است!در واقع ماهیچه های کوچکتر و ریزترِ ساعدهای ما هستند که انگشتان را به حرکت در می آورند و مسئول انجام کارهای دقیق و با ظرافت هستند.هنگامی که ماهیچه های قوی تر بازو،شانه و بدن به درستی فعال شوند میتوانند به ماهیچه های ضعیف تردر جلو گیری از علل بروز خستگی کمک کنند.کاری که ما باید انجام بدهیم این است که بدانیم چگونه میتوان ماهیچه های قوی تررا با یکدیگرمابین تمامی اعضای مرتبط بدن به درستی فعال و هماهنگ کرده و همچنین باید بتوانیم این عادت را به هنگام نوازندگی پیانو به دست بیاوریم.هدف از تمرین صحیح،به دست آوردن عادت صحیح و نه هدر دادن زمان بسیار زیاد با تمرین های ماشینی و به اصطلاح "دست گرم کن" است.تکنیک باید بر پایه ی هماهنگی بهینه استوار باشد و نه تحمل و استقامت. تمام مشکلات پیانیستیک از طریق تعداد محدودی از الگوهای حرکتی و ترکیبی از آنها حل شده است. اکثر کتاب ها در مورد نوازندگی پیانو مزایای مخصوص به خود را دارند. بعضی از آنها مثل کتاب رودُلف برایت هاوپت به نام Die Grundlage der naturliche Klaviertechnik(1925) در زمان خودشان یک کتاب کاملاً آگاه کننده بوده اند.برخی دیگر کتاب ها مشاهدات معتبری را در مورد تکنیک،تفسیر و تمرین برای اجرا ارائه میدهند.باز هم هنوز بعضی از کتاب های دیگر پر شده اند از آمار و ارقام جالب زیستی،شیمیایی و تشریحی (کالبد شناسی) و شباهت زیادی که کتاب های متنی علمی ندارند.پر واضح است که تمام این وجوه بایستی در ارزیابی تکنیک در پیانو لحاظ شوند.اما من معتقد هستم که کلیه نوازندگی پیانو باید درک و توصیف بشود و نباید فقط به اجزای آن پرداخته شود.در حقیقت مابین الگوهای دیداری قطعه و فرمولهای تکنیکی که ما آنها را معمولاً تفسیر میکنیم وجود دارد. ما با کمی پیشروی می توانیم عنوان کنیم که الگوی حرکتی باعث ایجاد طنین در صدا که خود بازتاب حال و هوای متنوع موسیقی است می شود. هدف ما تحریک و بیرون کشیدن همین حال و هوا در شنونده از طریق تفسیر و تکنیک دو مقوله جدایی ناپذیرهستند. مسائل پایه ای و بنیادین در بخش مربوطه توضیح داده شده است این اظهارات صریح و بسیاری از اصول دیگر که در این کتاب آورده شده اند،خطرابهام ویا اینکه به ظاهر ساده و دلبخواه به نظر آیند را دارد.من امیدوارم که شما با کمی صبر،مسائل را در فصل های خودشان مطالعه کنید و همچنین از پیش قضاوت در موردشان تا مطالعه ی کامل توضیحات آنها خودداری فرمایید.من به شما این اطمینان رامیدهم که نه تنها اصول و قوانین را به فرمول در می آورم بلکه آنها را توصیف و توضیح و توجیه میکنم.زمانی که تکنیک در نوازندگی در پیانو به بنیادی ترین حالت خود تقلیل یابد،در نتیجه ما به مهارتی ساده و راحت و عاری از مشکل دست می یابیم،با این حال باید به صورت ترکیبی استفاده شوند.این بدان معناست که هر حرکت مجزا از طرف انگشتان،دست،ساعد،بازو و شانه ها از لحاظ وسعت و عملکرد ممکن است که ساده به نظر بیایند،اما باید هماهنگ و همگام با یگدیگر باشند.چنانچه هر کدام از این اجزا نتوانند به درستی کار خود را انجام دهند،و یا حتی زیادتر و یا کمتر از حد انتظار،تمام دستگاه بدن را تحت تأثیر خود قرار میدهند.به عبارت دیگر چنانچه مکانیسم نوازندگی به درستی عمل نکند،صدا، لمس (تاچ)، جمله بندی (فریزینگ)، تنفس (بریزینگ)، شکل دهی موسیقی و تفسیر کلی بطور معکوس و ضعیف عمل می کنند.بنابراین مهارت های موسیقایی و تکنیک دو مساله ی جدا یی ناپذیرهستند! تکنیک : استادی در حرکات . ارتباط بین حرکت و احساس این کتاب با تکنیک در هنر نوازندگی پیانو سروکار دارد . تکنیک بر هنر تقدم دارد ؛ بنابراین ؛ این مساله ( تکنیک ) باید در هر آموزشگاه موسیقی در صادقیه ابتداً مورد بحث قرار گیرد . در بررسی تکنیک ؛ ما بیشتر توجه به آناتومی بدن انسان ؛ منابع انرژی ( ماهیچه ها و جاذبه زمین ) ؛ و خصیصه های پیانو میکنیم. با انیکه حرکات بیشماری در نوازندگی پیانو دخیلند ؛ ما میتوانیم گونه های مختلفشان را به شماری اندک و محدودی از حرکات بنیادین شناسایی و تقلیل بدهیم . این الگوهای حرکت بنیادین در مقالات آتی به درستی تعریف ؛ شرح و از یکدیگر مجزا خواهند شد ؛ سپس آنها را در فعالیت های ترکیبی که نوازندگی پیانو را در بر دارد وارد و یکپارچه میکنیم . در نهایت ارتباط روشن و واضح آنها با عوامل متناظرشان ضروری به نظر خواهد رسید. در موسیقی ؛ مانند هر هنر حرکتی جنبشی دیگر ( رقصیدن – بازی کردن – یا رهبری گروه موسیقی ) احساسات از طریق حرکات بیان شده اند ؛ اگرچه پیشنهاد نمیکنیم تا این حرکات با حتی ذره ای یکنواختی اجرا شوند به نظر راههای بنیادین مشخصی را میتوان یافت که در آن حرکات در ارتباط و بازتاب کننده ی احساسات و مولد آنها میباشد . برای روشن سازی این نکته ازطریق مثال نسبتاً واضح ؛ یک پاساژ لطیف ؛ رویایی ؛ و زیرکانه در نوکتورن شوپن یا یک پرولود از دبوسی نباید با حرکات تند و خشن نواخته شوند. الگوهای حرکت و بصری وابسته یکدیگر هستند . این کتاب از یک جنبه نسبت به کتابهای مشابه نوازندگی پیانو برتری دارد و آن این است که در اینجا تکنیک به تعداد اندکی از حرکات و الگوهای بنیادین ؛ ترکیبات و گونه های تغییر یافته آنان تقلیل خواهد یافت که این خود تمام حوزه تکنیک را شکل میدهد . مساله ای حائزاهمیت این است که خواننده کتاب درخواهد یافت که انواع الگوهای حرکت مورد استفاده در قطعات موسیقی به طور مکتوب مشخص شده اند و باید توسط خواننده شناسایی شوند. همچنان که خواهیم دید ؛ مشخصه های بصری موسیقی ( به عنوان مثال ؛ جمله بندی ؛ الگوهای فاصله ای ؛ داینامیک ؛ و موقعیت نت ها بر روی کلاویه ) دارای الگوهای حرکت مناسب و معادل خود هستند. هنر تکنیک این الگوهای حرکت در هیچ صورتی آزادی تفسیرو بیان نوازنده را محدود نمیکند بلکه حتی میتواند از آنها با عنوان رهنمود هایی در انتخاب راه حلهای تکنیکی استفاده کرد. هنر تکنیک پیانو ازجایی شروع میشود که مشکلات تکنیکی قبلا حل شده اند و تکنیک های پیچیده درخدمت اهداف خلاقانه مفسر ( نوازنده ) قرار بگیرد. __________________________________________________ ______________________________​_________________ ____________ 1 کشیدگی عضلانی را میتوان به سادگی همان "فشار" به ماهیچه بیان کرد که اکثراً به دلیل نیروی کششی بیش از اندازه به عضلات و یا انقباض شدید ماهیچه ای که در برابر یک مقاومت زیاد قرار گرفته است ایجاد میگردد.منبع: آموزشگاه موسیقی در صادقیه
  4. تکرار صحیح: یادگیری یک ساز یا به طور دقیق تر نوازندگی یک قطعه موسیقی تا حد زیادی به تنهایی مرتبط است با برنامه ریزی ذهنی برای اجرای چند کار مختلف به ترتیبی مشخص. بدون شک مؤثرترین راه برای تقویت و برنامه ریزی حافظه ی عضلانی و شنیداری ، تکرار مکرر و پشت سر هم عبارتهای کوچک تر است . با علم بر مطلب گذشته ما میتوانیم یک قانون کلی برای یادگیری موسیقی در جهت رفع مؤثر مشکلات تکنیکی خود ایجاد کنیم: هر آنچه را که تمرین میکنید جهار بار به درستی تکرارش کنید. انجام این مطلب ابتدا ساده و پر واضح به نظر میرسد اما اکثر مردم یک قسمت خوش باور و عجولانی در ذهنشان دارند که به جای صرف زمان خواسته شده بر روی تمرین کردن متمرکز ، میخواهند تا پاساژهای سخت را به محض صحیح نواختن آن به منظور عبور از مشکلات کنونی سریعاً تمام کرده و برای راحت کردن وجدان خود به نواختن در سراسر قطعه ادامه بدهند. این مطلب معمولاً منجر میشود به تکرار مکرر ناصحیح یک بخش و نهایتاً یکبار اجرای صحیح آن. بهتر است بگوییم اگر شانسی داشته باشیم این مطلب باعث شده است که شما چهار مرتبه تکرار با خطاهای مختلف انجام داده اید تا بتوانید یکبار آنرا صحیح اجرا کنید. پس شما 80%زمان تمرین خود را صرف تمرین کردن اشتباه و تنها 20%آنرا صرف نواختن صحیح کرده اید.چند درصد احتمال دارد که شما بتوانید یک پاساژ را برای بار اول فردا انجام دهید ؟ احتمالاً 20% اگر در حین تمرین کردن حتی یک نت اشتباه هم نداشتید تصور کنید از هدر رفتن چه زمان زیادی میتوانید جلوگیری کنید و چطور با اعتماد به نفس میتوانستید یک اجرای خوب داشته باشید. البته که این خیلی حقیقی به نظر نمیرسد اما همین بینش به ما قانون عمومی دوم خوبی را مشخص میکند: اشتباه نکنید! کلیدهایی که ما باید از آن در ارتباط با این قانون استفاده کنیم مربوط میشوند به بیشینه کردن تمرکز ذهنی و نواختن در سرعت پایین ودر جایی که شما کنترل کامل بر آن دارید که اغلب منظور تمرین کردن آهسته است. تمرین آهسته تمرین آهسته زمانی که با پاساژهای مشکل زا یا یادگیری مثلاً موسیقی پلیفونیک یا ساختارهای پیچیده سر کار دارد بسیار در بهترین آموزشگاه موسیقی تهران مهم و حیاتی است استفاده از مترونوم برای افزایش نظم و انضباط به خصوص در زمان تمرین کردن آهسته بسیار مفید است یک استراژی بسیار معمول به هنگام تمرین کردن یک پاساژ سخت یا یک بخش این است که شروع تمرین با سرعت بسیار پایین باشد و با هر تکرار سرعت را یک درجه (روی درجه بندیهای معمول مترونوم مکانیکی و یا پنج BPM روی مترونوم های دیجیتال) افزایش دهیم تا جایی که دیگر بر روی نوازندگی آن کنترل کامل نداشته باشیم. سپس چند دندانه به عقب برگشته و از ابتدا شروع میکنیم به افزایش تدریجی سرعت. استراژی دیگر این است که قطعه را با سرعت متعادل در حالتی که کنترل کامل برآن دارید را شروع و پنج بار آنرا تکرار کنید سپس پس از هر تکرار سرعت را یک درجه کاهش داده و مجدداً آنرا به تدریج افزایش دهید تا جایی که به سرعت اصلی قطعه و یا فراتر از آن اما در حیطه کنترل کامل شما برسانیم.از آنجایی که تمرین کردن آهسته بدون فکر میتواند شما را به راحتی در یکی از وحشتناک ترین حالتهای نوازندگی پیانو یعنی نوازندگی مکانیکی قرار دهد جهت جلو گیری از این اتفاق ( و آزاد سازی خود از نگرانیها ) شما میتوانید به آخرین قانون عمومی مربوط به تمرین کردن آهسته اتکا کنید. همواره هر عیارت موسیقیایی را شکل داده وتمامی جز ئیات موسیقی را نمایان کنید، حتی به هنگام تمرین کردن آهسته ! تمرکز ذهنی : یکی از بهترین راه ها برای بیشینه کردن تمرکز ذهنیتان وبه دست آوردن یک روال ایده آل مؤثر تمرین که توسط آن قادر خواهید بود که یک پاساژ را چهار بار پشت سر هم بدون هیچ اشتباهی تکرار کنید این است که چهار شیء مختلف را مانند مداد یا دکمه روی سمت چپ صفحه کلید قرار دهیم.هربار که یک بخش را صحیح نوازندگی کردید یکی از آنها را در سمت راست صفحه کلید قرار دهید .چنانچه اشتباه کردید تا انتهای پاساژ به نوازندگی خود ادامه داده و سپس به خاطر اشتباهتان یکی از آنها را به سمت چپ انتقال دهید این رویه را تا جایی که تمام اشیاء به سمت راست انتقال پیدا نکرده اند ادامه دهید . این کار را امتحان کنید تا متوجه اهمیت و فایده واقعی آن بشوید. (توجه داشته باشید به این که دلیل ادامه نوازنگی و قطع نکردن آن به هنگام غلط نوازی بسیار اهمیت دارد. وقتی که نوازندگیتان را قطع میکنید در واقع با این کار ذهنتان را به قطع کردن به محض اشتباه نواختن عادت میدهید که ابن یک عادت بسیار بد است و باعث مشکلات زیادی در اجرا میشود در عوض شما احتیاج به عادت کردن به "رد شدن از روی اشتباهات"در صورت بروز خطا دارید.منبع:بهترین آموزشگاه موسیقی تهران
  5. در دنیای امروز که پیشرفت انسان در علم و صنعت و هنر سرعت چشمگیری دارد زبان انگلیسی از جایگاهی مهم و اساسی برخوردار میباشد. آنچه که واضح و مبرهن است تعداد غیر قابل شمارش تحقیقات و آموزش های مجازی به زبان انگلیسی است و از آنجایی که زندگی ما انسان ها با تکنولوژی اینترنت گره خورده است، یاد گیری زبان انگلیسی باید از اولویت های آموزشگاه موسیقی باشد. تیم آموزشگاه موسیقی پیانُت این نیاز را به سرعت شناسایی و کلاس های موسیقی به زبان انگلیسی برگزار کرده تا هنرجویان موسیقی بتوانند تحقیقات خود را در زمینه ی موسیقی به زبان انگلیسی وسعت داده و از هنر "موسیقی بدون مرز" استفاده کنند. منبع:آموزشگاه موسیقی
  6. مردم جامعه با این کار هم نیازهای خود را بر طرف کرده و هم میتوانند از امکانات رفاهی ماشین مورد علاقه شان بهره ببرند. از جمله دلایل گوناگون اجاره خودرو سفر کردن و نیاز به خودرو شخصی و سفر کردن خانواده ها به صورت دسته جمعی و اجاره خودروهای گروهی و یا مسایل کاری و احتیاج به خودروهای لوکس میباشد،که با توجه به قیمت های خودروها اجاره کردن ان بسیار با صرفه تر از خرید ان است.یکی از دلایل مهمی که این روزها اجاره خودرو رونق فراوانی پیدا کرده است اجاره به دلیل استفاده خودرو در مراسم عروسی میباشد زیرا عروس و داماد در این شب از هیچ چیزی دریغ نمیکنند و هزینه های بسیاری در این شب متغبل میشوند.اجاره خودرو همیشه به دو صورت انجام میگیرد 1.به صورت کوتاه مدت 2.به صورت بلند مدت اجاره خودرو به صورت کوتاه مدت همان اجاره روزانه است که مدت ان یک یا چند روز و گاهی کمتر از یک روز میباشد اگر مدت زمان اجاره کمتر از 10 ساعت باشد کرایه همان 10 ساعت پرداخت میشود.اجاره خودرو به صورت بلند مدت هم به اجاره ای گفته میشود که مدت زمان ان از 28 روز بیشتر و از 360 روز کمتر باشد که این اجاره شامل مزایایی میباشد از جمله پوشش بیمه بر حسب نیاز اجاره کننده،حق تعویض خودرو در صورت عدم رضایت و یا خرابی خودرو،اجاره تمامی خودروهای موجود در موسسه اجاره خودرو،ارایه خدمات تعمیر و نگهداری در طول مدت اجاره خودرو،ارایه مجوز طرح ترافیک و… .موسسات اجاره خودرو در طول سال و ایام تعطیل پکیج هایی را ارایه میدهند تا میزان مشتریان خود را افزایش دهند و این پکیج ها دارای مزایایی ست که به نفع مشتری هم میباشد از جمله قیمت مناسباجاره خودرو دارای شرایط و ضوابطی میباشد،فرد اجاره کننده باید مدارکی از جمله ارایه کارت ملی،مدارک محل اشتغال،مدارک محل سکونت،دو فقره چک یکی برای ضمانت به مبلغ خودرو اجاره شده و دیگری برای جرایم(البته اگر خودرو با راننده اجاره شود نیازی به چک نیست) و دارا بودن گواهینامه.منبع:اجاره خودرو